Company and Personal Branding Tip for LinkedIn: the use of Summary

In the book “How to REALLY use LinkedIn” I already explained the difference between Summary and Specialties.

In Specialties you use jargon, abbreviations, and “tech talk”. Use Summary to explain what you do in words that everybody can understand, whatever their background.

This is my advice for building your Summary from a company and personal branding perspective:

  1. One paragraph about the organization that is the same for all coworkers. This elevates company branding.
  2. One or two paragraphs about the professional expertise of the individual. This helps personal branding.
  3. One paragraph describing some personal interests. Let the visitors to your Profile see more than just your resume. People do business with other human beings, not resumes!

To your success !

Jan

This is an excerpt from the Updates to the book How to REALLY use LinkedIn (in Dutch: het boek Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken). Click on the links to get these updates for free!

Advertisements

4 Responses to Company and Personal Branding Tip for LinkedIn: the use of Summary

  1. Zeker goede tips voor de samenvatting!

    Ik zou alleen niet precies hetzelfde stukje over het bedrijf bij iedere medewerker zetten.

    Het lijkt mij een stuk beter om een aantal kernwoorden of punten mee te geven aan elke medewerker en ze een eigen stukje over het bedrijf te laten schrijven.

  2. Sandy de Roos says:

    Gemiste kans
    In het tijdperk van Social Media is het normaal om waardevolle documenten gratis aan te bieden. Al surfende kwam ik op het e-boek Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken. Maar wat jammer. Het blijkt gewoon een aftreksel te zijn van het boek wat je moet kopen! Bewijs hiervoor zijn de letterlijke verwijzingen in het document “Voor dit deel verwijs ik naar de “volledige versie van het boek” (p.26 e.a.) en “Aangezien je dit boek hebt gekocht…” (p.28). Teleurgesteld gooi ik dit document in de afvalbak. Het was gewoon een verkooptruc…

    PS En het blijkt. Een paar weken later ontving ik een e-mail met daarin de vraag nu ik het gratis document had gelezen of ik ook het boek wilde kopen

  3. Beste Sandy,

    bedankt voor je post.

    Het spijt ons dat de omschrijving “Light versie” niet duidelijk genoeg was om aan te geven dat het om een deel van het boek gaat.

    De reden voor deze light versie is dat we mensen enerzijds al een aantal tips willen meegeven en anderzijds dat ze weten wat ze gaan kopen voor ze hun portefeuille bovenhalen.

    Het document pretendeert dus niet om volledig te zijn.

    Naast deze light versie geven we een aantal zaken weg die wel helemaal gratis zijn:
    – E-course over netwerken: http://www.networking-coach.com/ecourseinschrijving.html
    – Gratis webinars met een introductie op LinkedIn, zie: http://www.networking-coach.com/agenda.html

    Ik hoop dat dit meer klaarheid schept en wil je onze excuses aanbieden voor de verwarring die er ontstaan is.

    Met vriendelijke groeten,

    Jan

  4. […] Company and Personal Branding Tip for LinkedIn: the use of Summary […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: